טיפול רגשי לילדים

דוגמאות לבעיות שילדים מגיעים בעקבותיהם לטיפול:

- ילד שהיה טוב בלימודים – נראה ירידה בציונים וקושי להתרכז

- ילד שמח באופיו - נראה עצבות מתמשכת ואיבוד שמחת החיים

- ילד חברותי – נראה ילד שאינו רוצה לבלות עם חבריו ומסתגר

- ילד שבעקבות המשבר פיתח חרדות למיניהן

- ילד והורה שיש להם מחסום רגשי וקושי להתחבר אחד לשני

- ילד  שמתקשה לקבל את העובדה שאין לו אב או אם (מהורות יחידנית או שאחד ההורים נפטר/התנתק)

כאשר נראה שינוי דרסטי ומתמשך בהתנהגות ובתפקוד ילדנו, זו נורת אזהרה בשבילנו ההורים לבדוק מה עובר על הילד שלנו. אני מאמינה כי חשוב לטפל בקשיי הילדים מוקדם ככל האפשר כדי לאפשר לילד התפתחות תקינה, חיים טובים ואיכותיים וקשר טוב עם ההורים והמשפחה. מניסיוני, טיפול באמנות יכול לסייע הן לילדים והן להורים להסתגל למצב המשפחתי ולחזק את הקשר והתקשורת  בין ההורים לילדים.

מה קורה בטיפול?

טיפול בילד הינו מערכתי ומערב בתוכו הדרכה הורית  וקשר עם כל הגורמים המטפלים בילד כגון: גננות, מורים, פסיכיאטרים ועו"ס. הפגישה הראשונה מתקיימת עם ההורים / ההורה (שלא בנוכחות הילד). במקרה של הורים גרושים, הפגישה מתקיימת עם כל הורה בנפרד. בפגישה אנו משוחחים על הקשיים ומחליטים על סוג הטיפול:

טיפול רגשי לילד + הדרכת הורים – הילד מגיע לטיפול פעם בשבוע ובנוסף ההורים / ההורה מגיעים לפגישה בין פעם בשבועיים לבין פעם בחודש (תלוי במצב).

הדרכת הורים (טיפול בילד דרך ההורים) – ההורים / ההורה מגיעים להדרכה פעם בשבוע ומקבלים כלים כיצד להתמודד עם הקשיים של ילדם.

הטיפול בילד משלב שיחה, יצירה ומשחק בהתאם לגילו של הילד. בטיפול באמנות, במקום שנגמרות המילים מתחילה האמנות. היצירה והמשחק מאפשרים לילד להביע את המתחולל בנפשו בסביבה בטוחה ומכילה, תורמים לפורקן רגשי, פיתוח חשיבה יצירתית, חיזוק הביטחון העצמי, יכולת פתרון בעיות, גילוי העצמי, למידה על גבולות, שמירה על חוקים ושבירתם וכל זה מתוך הנאה גדולה.

כל הזכויות שמורות לאפרת משולם, 2017 ©